Jag har gjort ett bidrag till Veckans skiss. Jag gillar att skapa efter skisser och jag brukar försöka vara med varje vecka på denna utmaningsblogg. Ni hittar skissen jag skapat efter här.

DSC_4482bb

När jag var på Aikido Shugyo i augusti, fanns det en gammal katt vid namn Spock som ofta hälsade på hos oss på gården. Han var väldigt kelen och satt utanför fönstret till köket när vi var där inne. Så fort någon närmade sig fönstret började han spinna. Under ett jo-pass kom han och gick omkring bland de tränande och ville bli klappad. Eftersom de var mitt i en träning fick katten inga klappar, så då gav han upp och gick fram till sensei istället där han satte sig medan sensei undervisade.

Passet innan hade jag skadat foten, så jag satt på en bänk och fotade passet och på så vis kunde jag fånga händelsen på bild. Tur i oturen, alltså.

På det fina bakgrundspappret (det tog lite emot att dölja det med foton och dekorationer…) har jag använt svart Distress Ink genom en mask av pilar, sprejat med turkos mist och haft på infärgad modeling paste genom en stencil med hexagoner. På det har jag sedan fäst washitejp, band, dekorationer, foton och journaling. Jag är väldigt förtjust i färgkombinationen brunt, tegelrött och turkost.

***

