Jag älskar ton-i-ton, det är en sådan vacker effekt och man kan ha mängder av olika strukturer och former utan att det blir för mycket. Under sommaren hade Scrap-Perra en sommartävling, där en av deltävlingarna var att skapa monokromatiskt. Eftersom man dessutom skulle använda sig av ett tävlingspaket med papper och dekorationer var det en riktig klurig utmaning, men tillslut fick jag till det. Detta var mitt bidrag:

DSC_3167förmb

Jag älskar grönt och det fanns ett papper i tävlingspaketet som hade ett rutmönster i grönt och vitt. Jag följde rutorna och skar ut en ram som jag inkade och limmade på en ljusgrön cardstock. Sedan sprejade jag slumpmässigt med grön mist och lät hur den hamnade avgöra upplägget på layouten. Jag strök på infärgad modeling paste genom en stencil, och när det torkat lade jag på stencilen igen och inkade med grönt för att få ännu mer djup, samt fyllde i konturerna lite slarvigt med grön penna. Jag lade till washitejp, en bit snurrat snöre, stämplade stjärnor och ord som beskriver Noahs personlighet. Sedan limmade jag fast det fina fotografiet som svågern Isaac tog i oktober förra året och som han bildbehandlat. En infärgad chipboardstjärna, titeln och en rund stickers med bokstaven “N” avslutade skapelsen. Jag tycker själv mycket om denna layout, och den vann också deltävlingen.

***

