Tags

, , , ,

Den 5-6 oktober hade Svensk Scrapbooking sin mässa och träff på Karolinen här i Karlstad. Jag har varit på mässan varje gång sedan den startade och det var andra gången jag var med på träffen.

Vi fick ett häfte med utmaningar, hälften skulle vara inlämnade på lördagen och andra hälften på söndagen. Jag hann med fyra stycken, ett kort och tre layouter, som jag tänkte visa i detta inlägg. Utmaningarna hittar ni här.

Det första jag hann med under lördagen var en layout efter skiss nummer 4. Jag tyckte mycket om skissen och kommer nog att skapa efter den igen.

DSC_4496förm

Sedan påbörjade jag ett kort till utmaning nummer 2, som jag sedan avslutade på söndagen.

DSC_4516förm

Detta är bidraget till LO-skiss nummer 5. Layouten är enkel, men var svår att få till. Jag längtade efter min symaskin, jag hade gärna sytt några sömmar också. Jag skar till ramarna för hand, det hade gått mycket fortare och blivit snyggare med cameon.

DSC_4508bb

Jag får ofta höra att alla mina barn är så lika. Det tycker inte jag. Visst kan jag se likheter, men jag tycker nog ändå att skillnaderna är större. Detta är foton från när de var fem månader gamla. Bilderna på Noah, Jonah och Leah visar glada barn, medan Ezrah ser ut att ha jättetråkigt på bilden. Fotot är från när han fick en kilformad kudde av habiliteringen så att han skulle träna att ligga på mage. Det var jobbigt i början för honom, därav uttrycket av tristess. Jag älskar den bilden och den är så rolig, så den fick vara med. Den visar ju också att Ezrah hade en mycket jobbigare start på livet än sina äldre syskon.

Den sista layouten jag hann med gjorde jag direkt efter den ovan. Det var bara en halvtimme kvar innan bidragen skulle vara inlämnade, så den gick snabbt. Även här hade jag gärna sytt några sömmar. Det sista jag gjorde var att skriva de två Dymo-remsor som utgör titeln, och eftersom jag var så stressad smög sig ett stavfel in. Jag tycker dock att det visar hur fort layouten blev till, så stavfelet fick vara kvar (även om jag stör mig på det…).

DSC_4499bb

Jag tycker det är roligt att vara på scrapträff och få träffa andra scrappare, men jag får inte lika mycket gjort som om jag vore hemma. Jag vill helt enkelt ha tillgång till alla mina saker och verktyg. Jag använder cameon och symaskinen till det mesta jag skapar, och de är bägge lite för krångliga att packa ned, kånka på och få plats med i det ofta begränsade utrymmet på träffar. Å andra sidan är det en utmaning att behöva begränsa sig när man skapar, både med material, verktyg och tid. Nästa träff hoppas jag hinna med ännu lite till.

***

