Igår på förmiddagen föll säsongens första snö. Barnen var lyriska; snö måste ju betyda att det snart är jul! Det har de ju också rätt i, det är faktiskt bara två månader kvar. Huga.

Leah och Ezrah ville ut i snöfallet, och jag följde med och fotade dem. Det blev en serie härliga bilder som jag valde ut tre av och scrappade till veckans skiss.

DSC_4651förm

Jag ville få fram att layouten handlar om hösten, även om temat är snö. Därför valde jag kraft som bakgrund. Jag sydde en oval med vit tråd och skar ut snöflingor (alla är unika!) i vit vellum med cameon, och ritade på dem med vit penna för att definiera dem ytterligare.. Jag sparade det negativa biten av det utskurna och använde som stencil tillsammans med brun Distress Ink för att få det som att se ut som om snöflingor har smält. Jag skvätte även vit akrylfärg över sidan och lade på modeling paste genom en av mina favoritstenciler.

Sedan limmade jag på fotona, snöflingorna, titeln, några matta pärlor och skrev journalingen. En mycket enkel layout, men jag gillar den.

