Jag har nu efter mycket velande vågat lämna in ett bidrag till den internationella sajten CSI (Colour, Stories, Inspiration). Denna sajt har en lite annorlunda typ av utmaningar, som har just detektiv-tema (CSI är ju som de flesta vet en förkortning för Crime Scene Investigation och det finns en TV-serie med det namnet). Man ska skapa efter ett färgschema och inspireras av olika element till dekorationerna och ett tema till titel och journaling. Det är lite svårt att förklara kortfattat, så kolla gärna på deras hemsida.

Denna utmanings tema var böcker och läsande och det kände jag passade mig som handen i handsken. Jag hade också nyligen köpt papper som passade perfekt till det givna färgschemat.

S365-2

Jag ställde strykbrädan framför några av våra bokhyllor, lade på en duk och arrangerade på den massa böcker och en tekopp. Det är inte ofta jag fotar stilleben, och jag önskade att jag hade ett stativ. Böckerna valdes utifrån att de hade färger som matchade färgschemat och att det var sådana jag gillar att läsa. Jag tonade bilden en aning i PS och skrev ut den.

Jag duttade gul Distress Ink genom en stencil, skar ut en doily och limmade fast alla papper som jag ville ha dem. Sedan stämplade jag citatet på vanligt kopieringspapper och klippte ut orden så att jag skulle kunna använda dem som mall för var jag ville ha dem, och sedan stämplade jag citatet direkt på underlaget. Jag limmade fast några halvpärlor och en träfågel. Allra sist hade jag på vit modeling paste genom en stencil med text, men den detaljen försvann i fotograferingen. Man kan ana det precis i övre högra och nedre vänstra kanten av det gula mönstret, och likaså precis vid ordet “to” i titeln.

