Den senaste tiden har jag haft mycket lite ork över till något annat än familjen och skolan. Idag har jag dock scrappat en layout till veckans skiss. Eftersom jag är så trött, blev det en enkel sådan. Det var skönt att få vara kreativ igen och jag blev sugen på att skapa mer.

DSC_4678förm

Jag började med att spreja grön och turkos mist på vit cardstock. När det torkat duttade jag turkos Distress Ink genom en stencil och stämplade med brunt. Mina älskade stämplar med färgstänk använde jag också. Sedan satte jag fast två olika washitejper på några ställen och limmade fast två bitar med ostduk.

Jag klippte efter mönstret på ett fint matchande papper, inkade kanterna och satte fast med låga 3D-kuddar på bakgrunden. Sedan tog jag spets och satte fast som en matta under fotografiet. Några blommor, bling, en chipboard-pil, titel, och så var sidan färdig.

