Nu är det snart nytt år och traditionellt brukar man sammanfatta året som har varit. Jag vill följa traditionen genom att visa fem alster som jag gjort under året och som jag själv tycker om. Jag visar dem i kronologisk ordning.

Först kommer en layout jag gjorde till Veckans Skiss i april. “Sweet”

DSC_0637bb

Jag ville prova på stilen Clean and Simple, och detta är resultatet. Det är en hjärtformad doily i grund och jag har strukit på modeling paste samt sytt några sömmar ovanpå den. Som färgklick har jag använt rosa band i olika material och rosa halvpärlor. Fotot sitter på 3D-kuddar för att ge plats åt banden under. Titeln är en stickers som passade perfekt till fotot.

Nästa layout är även det ett bidrag till Veckans Skiss i juni: “Mamma, kan du SLUTA fota?!” Jag gillar verkligen att skapa efter skisser, så den utmaningsbloggen passar mig bra.DSC_1849bbJag älskar färgerna på denna layout och fotot är helt underbart. Ezrah och jag var ute på baksidan och njöt av vårsolen, och jag försökte lära mig min nya systemkamera. Ezrah var tålmodig när jag fotade, men till slut tröttnade han och anlade denna min när jag närmade mig med kameran.

Nästa alster är en scrap-lift: “Sandmonster”. De gånger jag liftar brukar jag göra det för att lära mig/prova på en stil eller teknik, men denna gång var det en utmaning hos Scrap Perra.

DSC_3483bb

Det är en sådan rolig bild på Jonah som hade smitit ut till sandlådan en blöt sommardag, och fotot knäppte jag precis innan vi skulle gå uppför trappen till badkaret. När jag skulle göra denna layout gick åskan under största delen av tiden, så jag var tvungen att stänga av datorn och skapa utifrån mitt minne av originalet.

Nästa alster är en canvastavla i Mixed Media, som jag gjorde i augusti som födelsedagspresent till en kär vän. Jag använde mig av symboler för att visa på vad han betyder för mig.

DSC_3641bb

Jag gillar verkligen Mixed Media. Det är befriande att få ösa på med olika medium och tekniker, och resultatet ska liksom vara lite kladdigt. Färgkombinationen turkost, brunt och tegelrött är en favorit just nu.

Den femte och sista favoriten är en layout gjord för Veckans Skiss i augusti: “Storleken har betydelse (faktiskt)” Även denna ståtar med färgerna brunt och turkost.

DSC_4356bb

En kväll under ett flerdagars aikidoläger var vi deltagare ute och åt på restaurang. I väntan på maten började mina bordsgrannar ta fram och jämföra sina telefoner. Jag noterade att storleken var en viktigt faktor i det hela. Jag tyckte situationen var rolig och tog en bild för att föreviga den.

Dessa alster-samt de andra jag gjort under året-visar på saker jag tycker om att använda mig av just nu när jag skapar:

-Modeling paste

-Färgerna brun och turkos (den kombinationen är ju modern just nu och det finns mycket produkter att tillgå)

-Maskinsöm

-Stenciler

-Många lager med stämplar, modeling paste, färg o.dyl. för att skapa djup

-Skiss som utgångspunkt

Det ska bli spännande att se vid slutet av nästa år vad som hållit i sig och vad som förändrats!

