Igår gjorde jag ett bidrag till veckans skiss. Nu börjar viljan och orken att pyssla komma tillbaka. Äntligen!

Dessa foton har jag länge velat göra någonting med. De är tagna av svågern/svägerskan under en svamptur förra hösten. Eftersom barnens kläder hade så olika färger valde jag att tona bilderna till sepia för att förenkla färgvalet på papper och dekorationer.

DSC_5012förm

Jag började med att ha Distress Ink genom en stencil på bakgrunden, och sedan färgade jag in modeling paste med guldmetallic akrylfärg och strök på genom en annan stencil. Jag stämplade också dit “färgstänk”. Jag sprutade även på gul mist som ger ett diskret skimmer, men det syns inte på fotot. Fotomattan är en stor journalingruta som jag stämplat lite på och sytt fast, den och alla pappersblad kommer från samma serie. Jag gillar verkligen de förpackningar med journalingrutor, ord och/eller dekorationer i papper (die cuts) som finns att köpa, t.ex. Bo Bunnys noteworthy och Kaiserkrafts collectables. Det är verkligen användbart!

Jag satte fast löv i papper och tyg med olika höga 3D-kuddar för att få djup och målade en svamp med tunn akrylfärg och satte fast mitt bland alla löv. Som avslutning hade jag på washitejp, en träfågel, några dewdrops och titel.

