Jag har gjort en layout med ultraljudsbilden på lilla Bullen (i ugnen) som gjordes i vecka 14. I kuvertet har jag lagt ett papper där jag skrivit lite om graviditeten hittills.

DSC_5044förm

Det är ett bidrag till Veckans skiss. Jag vred skissen 180 grader och satte igång med skapandet. Jag började med att dutta på grön Distress Ink genom en stencil med pilar, och sedan stryka på modeling paste genom en annan stencil. Jag tycker att den stencilens mönster påminner om kromosomer, vilket var lite kul i sammanhanget. När det torkat använde jag en svart penna för att rita runt varje “kromosom”, och sedan stämplade jag med brun Distress Ink.

Jag satte fast några remsor med washitejp, sammetsband och sydde sicksack och raksöm med vit tråd. Ramen har jag gjort och skurit ut med min Cameo, i det enda mönstrade pappret som använts. Arbetsnamnet på bebisen är som sagt Bullen, så jag gjorde en snurra av snöre som jag limmade ihop, formade och inkade i brunt för att ge en “gräddad” färg. Som pärlsocker hade jag små vita halvpärlor.

