Jag har knåpat ihop en layout till Veckans skiss. Jag har i princip bara använt mig av material från en och samma serie. Det enda som inte tillhör serien är washitejpen, blinget och de små trästjärnorna. Skissen vände jag uppochned på för att passa mina foton.

DSC_5123förm

Med skissen och de utskrivna fotona framför mig letade jag efter ett papper att ha som bakgrund. Mina ögon föll på ett med massa kort, stämplar, biljetter och annat smått tryckt främst i nederkanten, som passade perfekt till skissen. Jag tog fram skalpellen och skar efter konturerna på trycket, och kunde på så vis stoppa ned fotomattan, fotona och små dekorationer under. Det ger illusionen att det finns massa mer sådant fastsatt ovanpå fotona än vad det egentligen är.

Sedan skar jag ut etiketter, remsor och liknande från andra papper i serien och satte fast dem lite här och var. För att ge ännu lite mer dimension sydde jag med symaskinen och hade på bling, washitejp och pyttesmå trästjärnor.

