Direkt när jag såg denna Veckas Skiss visste jag att jag ville scrappa en bild på Ezrah i sin älskade Spider-man-dräkt och att jag skulle göra ett spindelnät av något slag. Jag skrev ut en bild, tog fram vit cardstock och sedan låg det framme ett par dagar på mitt skrivbord medan jag funderade exakt på hur jag skulle göra spindelnätet. Skära ut ett med min Cameo? Använda en stencil och något medium? I natt kom jag på det: Jag skulle sy ett nät!

DSC_5153förmin

Jag ritade upp ett nät med blyerts och skred till verket. Jag ångrade snart att jag ritat nätet med vågformade trådar, det tog tid att sy och blev inte alls jämt. Dessutom stod det en mycket intresserad femåring och bokstavligt talat hängde över mig när jag sydde. Ezrah engagerar sig nämligen alltid när han ser att jag scrappar “hans bild”, som han själv säger. Trots det något ojämna resultatet gillar jag effekten med det svarta nätet mot det vita.

Jag sprejade röd mist och använde mig av blå Distress Ink och en stencil för att göra bakgrunden. Jag letade rätt på en font som såg ut som den som används till Spider-man-serien och skar ut titeln med Cameon. Det är verkligen en fantastiskt användbar liten maskin! Jag satte fast fotot med 3D-kuddar, en vitmålad pratbubbla i trä, lite bling och skrev journaling. Efter det kändes layouten klar, ibland är det snyggt med mycket enkla alster. I detta fall framhävs nätet av enkelheten och färgerna blått, rött och vitt ger färg och liv åt det hela.

