ScrapPerra har under sportlovet en CC med sju olika utmaningar. Jag hoppas hinna med i alla fall ett par av dem. Mitt första bidrag, till deltävling 4, gjorde jag igår och idag. Layouten handlar om Ezrahs älskade robotfisk, som han fick av mig till Valentin.

DSC_5190förm

Utmaningen var både en skiss och att man skulle använda sig av mycket cirklar. Det har jag gjort, faktum är att det är enbart olika typer av cirklar på layouten.

På den ljust blågråa cardstocken använde jag Distress Ink genom två olika stenciler, en med prickar och en med kugghjul. Jag stämplade mörkblå akrylfärg med hjälp av en toarulle och strök på modeling paste genom en stencil med små cirklar. Lite ljusblå mist hamnade också på bakgrunden.

Jag ville använda orange och blått och letade länge bland mina papper. Jag är inte sådär jätteförtjust i just orange och har inte så mycket av den färgen, men bland annat detta papper fick jag till Valentin av Peter, och det passade perfekt både i färg och i mönster. Med Cameon skar jag ut en stor cirkel och två ramar ur pappret. Eftersom layouten handlar om en robotfisk, ville jag använda kugghjul som dekoration. Jag skar ut dem i svart och sedan lånade jag Peters Citadelfärger och torrborstade på silvermetallicfärg på det svarta för att efterlikna metall.

Även titeln är utskuren med min lilla maskin. Jag skar ut bokstäverna i vitt och orange, och de senare klippte jag sönder och limmade fast små bitar av dem på de vita bokstäverna och målade med en svart penna, för att efterlikna clownfiskens teckning. Bokstäverna monterade jag sedan på små mörkblå cirklar.

Jag tog runda chipboard, målade, stämplade och sydde på dem för att skapa runda dekorationer. Sist fäste jag bling lite här och var.

