Igår kväll blev vi inbjudna till dop denna söndag, och eftersom jag inte skulle hinna iväg och köpa någon dopgåva har jag gjort en i stället. Jag slog två flugor i en smäll och skapade efter ytterligare en utmaning på Scrap-Perras CC.

Utmaningen var en färgpalett, en svår sådan. Det var turkos, röd, gul och beige, en kombination jag nog aldrig använt förut. Så här blev den (15×15)cm stora canvastavlan:

DSC_5231förm

Jag grundade canvasen med gesso, och när det torkat målade jag duken med blekt gul akrylfärg. När det var torrt stämplade jag med en mörkare gul. Jag skar till en papper med nycklar, trädde snöre över en reva och passade på att hänga ett metallkors i snöret. Sedan limmade jag på pappret och använde infärgad modeling paste genom en stencil med cirklar i olika storlekar. När det torkat målade jag lite slarvigt med turkos akrylfärg och limmade på ett PL-kort med ett bibelord och bokstäver. Sist sprejade jag några lager med Fixativ för att tavlan ska hålla bättre.

Vi får se om jag hinner med ytterligare ett bidrag innan inlämningstiden för tävlingen är slut i morgon kväll.

