Jag har gjort en layout efter Veckans Skiss. Det är ett babyfoto på Jonah som jag har scannat in, redigerat och skrivit ut. Eftersom jag på den tiden hade en analog kamera har jag inte scrappat så många foton från när de tre äldsta barnen var riktigt små, något jag försöker ta igen nu. Jag vred på skissen och satte igång.

DSC_5284förm

Bakgrundspappret har ett vackert mönster i gula toner, men eftersom jag ville få med blått också använde jag Distress Ink genom en stencil på hela bakgrunden. Jag skvätte också på blå akrylfärg och hade modeling paste genom en stencil med text.  Jag skar till några mönstrade papper, rev kanterna lite, hade på en doily och andra dekorationer och satte en sticker på det datum han föddes för att framhäva siffran.”Grodan” var vad vi kallade Jonah när han låg i magen, så det blev titeln.

