Jag har gjort ännu en dopgåva till ett syskonbarn. Även denna har ett PL-kort med bibelord som utgångspunkt. Jag har använt saker jag fått som RAK (det blommiga pappret och korset) som passade perfekt till. Storleken är (20×20)cm.

DSC_5460förm

Som alltid grundade jag kanvasen med gesso först och när det torkat målade jag den i en mörkt brungrå färg. Sedan färgade jag in modeling paste och hade på genom en stencil med prickar  i olika storlekar. Medan det torkade sydde jag med maskin på pappret och kortet. Pappret limmades på och kortet sattes fast med 3D-kuddar. Jag virade ett grovt snöre runt kortet och trädde på ett litet kors på det. Jag blandade till grön och rosa akrylfärg som matchade färgerna på pappret och lade på färgerna längs kanterna med en torr och bred pensel. Jag limmade på några dewdrops och sist sprayade jag på Fixativ för att få en hållbarare yta.

