Jag har gjort ett bidrag till denna månads utmaning på Scrap-Perra, som bestod i en skiss och temat sommar.  Jag tycker att de klara blå och gula färgerna tillsammans med kraft ger en härlig sommarkänsla. Nu längtar jag till sommaren, och det är ju trots allt bara knappt 1,5 månad dit! Jag har vridit på skissen och spegelvänt vissa delar för att passa fotot.

DSC_5480förm

Jag började med att ta fram gul och blå mist. Den gula sprejade jag nära cardstocken för att få cirkelmönster, och den blå sprejade och skvätte jag på. Jag hade gul Distress Ink genom en stencil med hexagoner, och när det torkat hade jag vit modeling paste genom samma stencil. Sedan skar jag ned den vita cardstocken och sydde fast den på en fullstor kraftcardstock. Jag klippte efter mönstret på ett papper med chevroner och på det fäste jag washitejp och snöre. Jag har även använt washitejp till de små remsorna som jag sydde fast på fotot tillsammans med ett klistermärke med ett ord. Jag sydde också några rader som underlag till titeln, och ordet sunshine fick 3D-lack på sig. Jag placerade ut små bitar av ostduk och limmade fast fotot ovanpå. Sist dekorerade jag med några blommor, trädekorer, bling och hemmagjorda flairs. Den stora blomman var lite för ljus i färgen, så jag inkade den lätt med mörkare blå Distress Ink.

DSC_5485förm

