I en Facebook-grupp om Project Life där jag är medlem så pågår det just nu en liten utmaning som handlar om att göra ett Project Life-kort av någon typ där man ska använda sig av utstansade figurer. Det känns som en väldigt “lagom” utmaning just nu då jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från gastriten. Mitt bidrag blev ett titelkort:

DSC_5631förm

Jag använde min Cameo till att skära ut själva kortet med texten, och även den lilla fågeln och bården. Bakom kortet satte jag 3D-kuddar och fäste på en bit brun cardstock så att texten fick djup.

Jag rotade rätt på gamla handstansar som jag använde till den spirande grönskan, de små blommorna och fågelboet. Jag har satt fast dem både på själva kortet och på den bruna bakgrunden, även det för att få lite djup i motiven. Jag har också ritat med penna, inkat och använt några duttar med gult glitterlim.

DSC_5634förm

