Vi är bjudna till två små kusiners kalas i morgon, så jag har knåpat ihop varsitt kort till dem. Det första har jag använt saker jag fått från en RAK (band och brad med bakelser), så jag tyckte att ett pop up-kort skulle passa temat utmärkt.

DSC_5678förm

DSC_5677förm

Jag har skurit ut själva bakelsen i flera olika färger med min Cameo och sedan har jag klippt till dem och gjort olika lager. “Strösslet” är överblivna bitar från den utskurna muffinsformen, och så har jag dekorerat ytterligare med halvpärlor.

Det andra kortet är gjort med en skärfil jag hämtat gratis hos http://www.birdscards.com/ Denna sida är en riktig guldgruva när det gäller skärfiler och annat till Cameon.

DSC_5669förm

Det är många delar i olika färger, och det var lite pilligt att få ihop dem (och lista ut exakt vilken bit som skulle sitta var inte minst). En del försvann också under tiden, men jag lät det vara då jag inte orkade skära ut en ny (det ska vara en stänkskärm även på framhjulet…). Kortet är dubbelt så det går att vika upp.

