För flera år sedan köpte jag några läckra papper med eldslågor på en scrapmässa. Sedan dess har de legat bland min samling, och även om jag ibland tittat på och velat skapa med dem så har det aldrig blivit av då jag inte vetat exakt vad jag skulle göra. Denna månads utmaning hos Scrap-Perra var att skapa på temat ELD, och min tanke flög då genast till dessa papper. Dock hade jag fortfarande ingen aning om exakt vad jag skulle använda dem till. Häromdagen var vi iväg och köpte sandaler inför sommaren till barnen, och Ezrah hittade ett par med eldslågor som han bara älskade. Jag tog fram kameran, och så hade jag exakt rätt historia att scrappa. Jag ville verkligen framhäva eldslågorna både på pappret och på fotot, så jag valde papper och dekorationer i svart, vitt, grått och med en klick orange.

DSC_5796förm

Först skvätte jag försiktigt vit akrylfärg på pappret och lät det torka. Sedan lade jag ut papper, foto och dekorationer. Jag har använt två PL-kort som bas, och lagt till doilies, en chipboard-ram, en charm på en bit snöre, bling, hemmagjorda flairs, washitejp, en bandstump, titel och häftklamrar. Väldigt enkelt egentligen, men jag gillar resultatet.

