Till deltävling 5 i Scrap-Perras sommartävling har jag gjort en canvastavla. Den är menad som en bröllopspresent till svågern som gifter sig just idag.

Jag valde raden: Rött-Mist-Knapp eller Flair button-Stencil eller mask. Man skulle även ha med två papper från kitet. Eftersom inbjudan till bröllopet gick i turkost, så valde jag att ha med denna färg även på tavlan. Så här blev det färdiga resultatet i (20×20)cm:

DSC_5881förm

Jag blandade till akrylfärg i en liknande gråbrun färg som ett av kitets papper och målade tavlan med den, och drog tunna streck vid “springorna” med mörkare färg för att ge illusionen av att papprets mönster av brädor fortsätter ut även mot dukens kant. När det torkat limmade jag på pappret, lade på en hjärtformad mask och sprejade, skvätte och “ritade” med turkos mist. Jag lade på modeling paste genom en stencil och stämplade med brunt.

Från ett annat av kitets papper skar jag ut de små bårderna med vita hjärtan. Färgen var lite för blå, så jag hade på 3D-ack på hjärtana och när det torkat inkade jag med turkos och brun ink för att få dem i mer rätt färg. 3D-lacken skyddade det vita från att bli infärgat.  Flair-knappen är utstansad ur samma papper som bakgrunden och så har jag på det fäst en ordstickers innan jag satte på epoxybubblan .

DSC_5885förm

För att bygga vidare på papprets lite rustika stil tog jag ett hampasnöre och limmade fast i några varv längs ytterkanten. Samma snöre använde jag för att sy på Project Life-kortet med ett bibelcitat. De små läckra blommorna i grovt tyg förstärker det rustika ytterligare. Som avslutning använde jag mig av bling i samma färger som tavlan och en charm. För att göra tavlan tåligare sprejade jag den med Fixativ.

DSC_5886förm

