För några veckor sedan föddes vår lilla dotter med kejsarsnitt, och jag drabbades av komplikationer efteråt som gjort att jag inte orkat scrappa. Nu börjar jag äntligen bli bättre och jag klarar av att sitta vid pysselbordet igen. Det första jag gjorde var att göra ett bidrag till Scrap-Perras sommartävling. Utmaningen var att scrappa i färgerna turkos och lime, samt att använda en charm och snöre från kitet. Den typen av färgbenämning är ofta öppen för tolkning. Jag googlade “lime green” och fann ganska varierande resultat. Jag anser dock att det kan vara flera nyanser, då fruktens skal är mörkare och fruktköttet lite ljusare, så jag tyckte att det gröna bakgrundspappret från kitet passade utmärkt.

Jag älskar turkos och jag älskar grönt, men jag har aldrig använt de två färgerna tillsammans förut. Så här blev resultatet:

DSC_6366beskuren

Jag skar ned det gröna pappret lite och sydde fast det på vit cardstock. Jag sprejade turkos mist på två doilies och försökte att få färgen att övergå från ljust till mörkt, precis som på bakgrundspappret. Efter att jag limmat på dem så använde jag svart Distress Ink genom en stencil med träådrat mönster, modeling paste genom en annan stencil med trianglar och ritade med en turkos penna för att skapa bakgrunden. Sedan hade jag på mönstrat papper, washitejp, en utskuren bård, titel, die cuts, en liten kamera och en hemmagjord flair. I kitet fanns det papperssnören i gröna och bruna nyanser som jag limmade fast under fotot. Jag tog brunt snöre från kitet, klippte i bitar och limmade fast som ett fotohörn. Från kitet är även nålen med en charm i form av en stjärna fastknuten med en bit av papperssnöret.

Jag har nu hela tio deltävlingar kvar, så jag kommer förhoppningsvis att sitta vid pysselbordet en hel del framöver.

