Idag har jag gjort ytterligare ett bidrag till sommartävlingen. Det är så härligt att orka skapa igen!

DSC_6378förm

Jag använde gul Distress Ink genom en stencil och så ritade jag i mönstret med en mörkare penna. Jag blandade till orange och turkos akrylfärg som matchade det högra PL-kortet (som egentligen är en bit av ett vanligt mönstrat papper) och skvätte över sidan. Jag tog också den orangea färgen och målade bokstäverna med. När det torkat stämplade jag datum, små stjärnor och limmade fast paljetter. Jag skar ut trianglar från mönstrat papper (baksidan av pappret som jag tog det högra kortet ifrån) och sydde fast dem med symaskinen. Jag limmade också fast doilies utskurna ur vellum för att få djup utan att lägga till färg. Jag gjorde öglor av snöre och limmade fast det som en bård. Som avslutning satte jag fast en egengjord flair.

