Jag har gjort ännu ett bidrag till Scrap-Perras sommartävling. Utmaningen var att följa en skiss och använda ett zebramönstrat papper samt tre mönstrade papper från tävlingskitet. Jag tyckte det var lite klurigt att få till alla delar, men så här blev det tillslut:

DSC_6485förm

Jag började med att skvätta akrylfärg och stämpla på bakgrunden med svart. Zebrapappret filade jag med sandpapper längs kanterna och limmade fast och sedan sydde jag med svart tråd för att bilda två rektanglar. På det satte jag sedan en bit ostduk. Även de olika mönsterpappren fick en behandling med sandpapper och sax innan de limmades fast med fotot längst upp. Jag hade ett alfabet med zebramönster i mina gömmor som jag använde till titeln. En liten klunga med dekorationer på vardera sidan av fotot och så var layouten klar.

