Här är det över 30 grader varmt och jag älskar det! Det är ju trots allt väldigt kort tid som vi har denna typ av väder här i Sverige, så varför klaga? Trots vädret har jag lyckats sitta vid pysselbordet idag och här är vad jag åstadkom:

DSC_6617förm

Det är ett bidrag till Scrap-Perras sommartävling (såklart). Utmaningen var att inspireras av ord och jag fick dessa röda, runda bokstäver med i tävlingskitet som inspirerade till temat.

Jag började med att spreja och skvätta röd mist och när det torkat droppade jag vatten med en pipett så att misten löstes upp lite och fick på så vis lite ljusare röda partier. Sedan hade jag på vit modeling paste genom en stencil med prickar, men det syns inte så bra på fotot. Jag hade på washitejp och så sydde jag med både raksöm och sicksack. Under fotona limmade jag fast gröna papperssnören, mer washitejp och en doily infärgad med Distress Stain. Ett litet trähjärta blev infärgat även det och så hade jag på några vita blommor, en bård och titel.

