Nu börjar det klia i fingrarna att få börja sy makens 1100-talsdräkt. Jag har dock föresatt mig att jag ska göra klart de flesta av bidragen till sommartävlingen först. I och med dagens alster har jag gjort sex av tolv deltävlingar.

Utmaningen var att gå till köket efter material och/eller tekniker till sitt alster. Jag letade runt och tog med mig lite saker därifrån till pysselbordet och började experimentera. Kul hade jag, och här är resultatet:

DSC_6626förm

Jag började med att spreja blå mist på en plastpåse som jag trätt över handen. Sedan “målade” och duttade jag med påsen lite slumpmässigt. När det torkat gjorde jag likadant med gul mist. Jag gillar effekten skarpt, detta kommer jag att göra igen! Sedan tog jag en borste färgade in med mörkblå Distress Ink och drog sedan över pappret. Jag tog ett sugrör och hade på samma blå färg och stämplade med lite här och var. Även en hushållspappersrulle användes som stämpel, fast med röd Distress ink. I köket hittade jag också mönstrade knäckformar som jag slätade ut, klippte hack i och använde som dekor.  Jag har fler idéer hämtade från köket, men de sparar jag tills vidare.

