Jag jobbar på med mina bidrag. Nu är jag färdig till en utmaning som bestod i att scrappa monokromatiskt, något som jag tycker är både kul och utmanande. Eftersom man bara har en färg måste man använda sig av struktur och form för att skapa intresse.  Jag valde turkos och satte igång.

DSC_6648förmin

Som grund hade jag ett turkost mönstrat papper, som jag sprejade med mist och drog med turkos Distress ink längs kanten. Sedan limmade jag på det prickiga pappret och så hade jag på infärgad modeling paste över min favoritstencil. När det torkat ritade jag med en turkos penna lite slarvigt i konturerna. Ovanpå det hamnade washitejp, organzaband, journaling, en remsa med vågmönster och maskinsöm. De små blommorna är även de sprejade med mist. Jag stansade ut cirklar ur det prickiga pappret och gjorde flairs av dem, och så stämplade jag med en rund stämpel (Det står “Proud Moment. Good Stuff” på den) med turkost och gjorde en större flair av den.  Jag lade också till en pil i mönstrat papper, en klammer från samma alfabet som titeln, en charm, ordstickers och en frans. För att förstärka känslan av vatten hade jag på turkost bling som avslutning.

 

