Nästa utmaning som jag tog mig an tyckte jag var klurig. Man skulle inspireras av “Gröna Lund”. Jag har inte varit där sedan typ 1998, så jag satte mig och googlade för att få inspiration. Hemsidan och logotypen går i grönt, rött, vitt och brunt, så jag bestämde mig för att använda dessa färger på mitt alster. Jag letade efter ett foto som passade färgerna och hittade ett gammalt från julen 2006.

DSC_6810förm

Jag började med att skvätta vit akrylfärg på bakgrunden och sedan när det torkat ha på grön Distress Ink genom en stencil med text. Jag har använt mig lite av samma idé som på den här layouten, att skära ut många små bitar av papper och lägga dem i lager omkring fotot. Jag har även använt washitejp, blommor, träfigurer, stickers, häftklamrar och stygn för att skapa djup. Titeln är en overlay som jag skurit ned. Texten på den stämmer även in på Leahs personlighet, hon är både munter och intelligent!

Jag ville ha någonting mer på layouten och fick tanken att ta upp ljusslingan som är kring titeln och göra en liknande slinga. Jag sydde flera varv med mörkgrön tråd och gjorde vimplar av washitejp. De små ljusen har jag gjort av halvpärlor som jag målat med akrylfärg.

