Denna layout gjorde jag till en utmaning där man skulle följa en skiss och ha något inramat. Rosa är egentligen inte en färg som jag använder ofta, men jag fick många papper i rosa nyanser med i tävlingskitet, så det kändes naturligt att använda några av dem i kombination med ett foto på yngsta dottern.

DSC_7014förm

Jag började med att ta en stencil och ha på rosa Distress ink på det ljusrosa bakgrundspappret. Sedan sprayade jag med vit mist. Det syns inte på fotot, men det ger ett skimmer över layouten. När det torkat tog jag ännu en stencil, denna gång med stänk, och hade på samma rosa ink och stämplade även små stänk. Jag ritade en ram runt layouten med rosa penna.

Två doilies blev nästa lager, och ovanpå dem hade jag de olika mönstrade pappren som jag skar till och ruggade upp kanterna på. Jag använde min Cameo till att skära ut en doily och en liten ram ur ljusrosa papper. Jag gjorde två remsor av washitejp, satte fast en ordsticker, flairs, hattnål, blomma och träfigurer. Sist limmade jag fast titeln. Förutom att vara just supersöt är hon också supersnäll, hon sover mycket och är förnöjd, så jag får tid till att pyssla!

