Denna layout skapades efter en bildinspiration, med tvisten att inspireras av kaffe eller te. Jag valde att ta upp föremålens och textens placering på bilden, men under skapandeprocessens gång blev elementen omflyttade, så resultatet kanske inte är så likt originalet som min ursprungliga tanke var. Så blir det ibland! Här är i alla fall resultatet:

DSC_7045förm

Jag skvätte blå mist lite slumpmässigt och använde blågrå Distress Ink genom en stencil på bakgrunden. Jag stämplade också med brunt och grått. Jag trimmade pappret någon centimeter runt om och sydde fast det på vit cardstock. Jag skar till några mönstrade papper, skrapade kanterna och fäste dem ovanpå två doilies. Lite washitejp hamnade på pappren också. Ett brunt snöre formades till öglor allteftersom jag limmade fast det på en pappersremsa, och trädde även en liten charm på snöret någonstans mitt i. Jag satte fotot på 3D-kuddar, och på det hamnade en die cut och två hemgjorda flairs. Den stora flairen är bara utstansad ur en bit matchande papper.  Till den lilla använde jag en så söt stämpel i form av en kameras bländare, som jag sedan stansade ut. Jag använde stickers till titeln. Detta var det enda alfabete jag hade med tillräckligt många A:n och T.n (fem respektive fyra stycken gick det åt). Jag fäste också pilar av olika material.

I och med detta har jag bara två deltävlingar kvar och jag hoppas jag hinner och orkar göra klart dem innan söndag när tiden går ut.

