Jag hann! Nu har jag lyckats få ihop bidrag till samtliga tolv deltävlingar. Detta var en klurig utmaning. Man skulle använda sig av pusselbitar, och min spontana tanke var just titeln på denna layout.  När jag väl fick min yngsta dotter i famnen kändes livet komplett, att det hade saknat en pusselbit utan att jag egentligen visste om det. En annan av deltagarna i sommartävlingen lämnade in ett bidrag på exakt samma tema, så jag försökte komma på någonting annat till denna utmaning. Tillslut gav jag upp och gjorde klart min layout, då jag kände att jag fastnat och inte hade tid att fundera mer. Så här blev det:

DSC_7072förm

Jag började med att leta efter en skärfil med pusselbitar. Eftersom min dator är gammal och trött fungerar inte min programvara till Cameon som den ska, så jag var tvungen att hitta en fil någon annan stans. Min första tanke var www.birdcards.com, en sida full med inspiration och gratis skärfiler som är en ren guldgruva för oss med en skärmaskin! Och Bird hade verkligen gjort ett pussel, perfekt!

Jag ville skära ut bitarna direkt ur cardstocken, så när jag jobbade på sidan i Cameons programvara började jag placera bitarna som jag ville ha dem. För att vara säker på att fotot och titeln skulle få plats ritade jag upp en lagom stor rektangel och skrev titeln för att ha som mallar. Titeln fick sedan stå kvar när jag skar ut allting eftersom jag gillade hur det såg ut.

Jag satte mönstrade papper bakom titeln och pusselbitarna och ritade med svart penna. Efter det satte jag fast några olika washitejp och sydde med svart tråd för att få en bakgrund till fotot. På det har jag en overlay, några träfigurer och en hemmagjord flair.

Till veckan hoppas jag kunna börja brodera på bårderna till Peters 1100-talsdräkt, så att överkjorteln blir klar till Söderköpings gästabud sista helgen i augusti.

