Jag har gjort en layout efter utmaningen “vintage”. Jag visste att jag ville använda ett speciellt foto, som är taget och bildbehandlat av min svåger, så jag skrev ut två kopior av det och började leta material. Jag fick nyligen en helt fantastisk RAK och många av pappren och dekorationerna kommer ifrån den och en del även från andra RAK:ar jag fått tidigare.

DSC_7468förm

Jag tänkte plocka upp det röda i läppstiftet och det blå i klänningen och började därför att skvätta röd och blå mist på det prickiga bakgrundspappret. När det torkat lade jag på brun Distress Ink genom en stencil med kugghjul och jag använde samma ink till att färga in två doilies som jag limmade fast tillsammans med en remsa brunt papper med svart mönster. Efter det stämplade jag med rött och svart. Jag tyckte att bakgrunden behövdes jobba på ytterligare och använde infärgad modeling paste genom en stencil med text. När det torkat började jag lägga ut olika papper som jag skurit till och ruggat kanterna på, och det översta fotografiet fäste jag med 3D-kuddar. Jag dekorerade och började fundera på vart titeln skulle hamna. Jag provade flera olika placeringar innan jag bestämde mig för denna. Jag ville att måttbanden skulle sticka ut, så jag lade på 3D-lack på dem. Sedan kände jag mig nästan klar, men det fattades något, så på den bruna pappersremsan förlängde jag det svarta mönstret med hjälp av rub ons och en penna. För att hålla ihop det hela ritade jag också längs kanterna med svart.

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar färgerna i denna eller inte.

