Detta foto har jag länge velat skapa med. Det är det första fotot jag har på min bästa vän och mig, och det är ifrån 1988 då jag var nio och hon sju år. När jag såg den här utmaningen visste jag direkt att både färgpaletten och ämnet man skulle använda passade perfekt till detta foto!

DSC_7686förm

Jag började med att spruta och skvätta ljusblå mist på kraft-cardstocken. När det torkat målade jag med vit gesso längs kanterna och skvätte även lite med penseln. Genom en stencil med chevroner duttade jag på röd Distress Ink, och så stämplade jag ord med svart ink. Sedan limmade jag på ett mörkturkost PL-kort och genom en stencil med prickar strök jag på modeling paste. Fotot fäste jag med 3D-kuddar och så dekorerade jag med die cuts, träfigurer, en hemgjord flair, en brad, ett gem, ett snöre med pärlor och lite till. En del av dekorationerna är sådant jag fått som RAK. Allra sist tyckte jag det fattades något, så jag ritade med hjälp av en linjal en enkel svart ram runt sidan.

