Jag har gjort ett bidrag till Scrap Africas utmaning. Man skulle göra en lista på minst tio punkter, och min består av tio av mina favoriter när jag skapar, både tekniker och material.

DSC_7819förm

Det första jag gjorde var att skriva ned saker jag gillar att använda, välja ut tio av dem och leta rätt på passande material för att illustrera dessa. Mycket kommer från RAK:ar jag fått.

Bakgrundspappret är linjerat och passade perfekt till list-temat. På det använde jag sedan brun och grön Distress Ink genom en stencil med chevronger och infärgad modeling paste genom en stencil med prickar. När det torkat stämplade jag med samma bruna och gröna ink. Jag fäste washitejp och sydde med symaskin i mörkgrön tråd. Efter det placerade jag ut mina topp-tio-favoriter.

1: Att färgerna harmonierar är det absolut viktigaste! Även om jag tycker om att variera mellan olika färger och färgskalor, så måste jag erkänna att jordfärger och grönt är favoriterna! (It is most important that the colours harmonize. I like to use all colours, but earth tones and greens are my favourites!)

2: Mixed Media

3:Stygn (stitches)

4: Trä. Både riktigt trä och trämönstrat. (Wood Veneers and wood patterns)

5: Stickers

6: Die Cuts

7: Washi

8: Bokstäver (alphas)

9: Transparent

10: Små foton (small photos)

Förutom dessa tio saker har jag även fått med en hel del annat jag tycker mycket om, såsom stämplar, chevronger, pilar, fåglar, ton-i-ton och bling, med mera. (On top of these ten things I have managed to include other favourites, like stamps, chevrons, arrows, birds, bling, etc.)

(Och, ja, jag är medveten om att jag råkade skriva fel datum på etiketten. Störande, men det får stå kvar. Det är ju bara en dag fel.)

