Jag kom på andra plats med min layout In my Fifties, och blev också ombedd att vara Gäst DT för Scrap Africa. Så fantastiskt roligt! Jag fick en skiss att följa, och detta är vad jag skapade utifrån den.

DSC_7803förm

Jag stoppade vit cardstock i min Cameo och skar ut nio kvadrater ur den. Bakom varje kvadrat lade jag sedan ett mönstrat papper och sydde fast. Jag lade på en doily, fäste fotot på 3D-kuddar och runt det hamnade ett par swirls i vitt, blommor, die cuts och en ordstickers. Några andra die cuts och en flair hamnade också på layouten som dekoration.

Egentligen skulle titeln ha varit Smutt!, men eftersom layouten gjordes till en engelskspråkig sida tyckte jag att det var lite väl nära ett olämpligt slangord, så det blev så här istället. Jag är inte riktigt nöjd med den titeln, för jag tycker att den inte uttrycker  vad jag ville att layouten skulle handla om. Hade jag varit smart, hade jag fotat med den engelskanpassade titeln och sedan bytt till min ursprungliga idé, men jag limmade fast bokstäverna utan att tänka mig för.

