I år har jag gjort 30st julkort som ska skickas till familj och vänner. Eftersom jag gjorde så många så höll jag dem relativt enkla. Tidigare år har jag använt mig av samma material och liknande design på mina julkort. Det förenklar visserligen skapandeprocessen, men det gör också att jag tröttnar efter några kort. I år valde jag att i stället använda upp så mycket som möjligt av det material som blivit över från tidigare år. Det var roligare att skapa då, men visst tog det lite längre tid. Jag publicerade dessa kort på Scrapp-Torget, men vill visa dem här också.

DSC_7718förm

Kortet med paketen har jag sett lite olika varianter av, och det är ett utmärkt sätt att använda upp spillbitar. Det är den enda designen jag gjorde flera likadana av. Klistermärket med snöflingan är det äldsta bland mina överblivna julmaterial, från 2008 tror jag. De två högra korten har i motsats till det papper från förra året, det är en av Simple Stories julserier med både 12”x12” papper, Project Life-kort och klistermärken. Jag älskar att köpa sådana kit, och Simple Stories är nog mitt absoluta favoritmärke!

DSC_7732förm

Pappren i kortet längst upp till vänster kommer från Maja Design. Julstjärnan i tyg är en gammal favorit och den sista jag hade kvar. De andra två korten består av övervägande material från Simple Stories-serien.

