Jag har gjort en layout för Scrapp-Torgets månatliga skiss, och jag vill visa den här också. Det är en verklig “panik-layout”, tiden går så fort och helt plötsligt var det bara dagen innan skissen skulle publiceras. Jag behövde skapa snabbt, kort sagt.

DSC_7917förm

Eftersom min skrivare är i princip paj så var jag tvungen att använda foton som redan var utskrivna. För att göra det enkelt för mig plockade jag fram papper från samma serie, då behöver man ju inte ägna tid åt att hitta matchande papper. Jag följde också skissen väldigt nära, det förenklar också skapandet när man har ont om tid.

Jag började med att använda grön Distress Ink genom en stencil med prickar, och sedan stämpla med olika stämplar och lika många olika nyanser med Distress Ink. Jag inkade även kanterna i brunt för att rama in det hela. Sedan ritade jag ut två cirklar, stansade hål och sydde med snöre. Jag ruggade kanterna på de mönstrade pappren och limmade fast dem. Fotona fästes med 3D-kuddar. Allra sist skrev jag titeln och placerade ut dekorationer i form av Die Cuts, en hemgjord flair och inte minst tre blommor jag fått i en RAK.

Jag har en speciell låda där jag lägger allt material jag får i RAK:ar. På så vis håller jag reda på exakt vad jag fått, men det är också alldeles underbart att dyka ned i den lådan på jakt efter något som passar vad jag håller på med för stunden. Det är som att gräva i en skattkista!

Sedan var det dags att fota, och som alla vet är det svårt att få bra ljus här i Sverige under vinterhalvåret. För att få till det så bra som möjligt så fotar jag i badkaret (som står nära ett fönster), med den externa blixten riktad antingen mot den vita badkarskanten, eller uppåt mot ett skirt, ljust tyg (eller bara mot det vita taket). Då sprids ljuset mer än om man hade blixten riktad rakt fram, och det reducerar även blänk.

