För en tid sedan fick jag en vinst på tre stycken mister i grönt, turkos och guld hem i brevlådan. Jag gillade färgkombinationen och ville göra en layout med den som utgångspunkt och denna fina skiss hos Scrap Africa passade utmärkt.

Layouten gjorde jag som en påminnelse om att man inte ska ta sin familj för given, och att man ska vara tacksam för varje dag man får vara tillsammans.

This page is titled “be grateful” and is a reminder that I shall never take my family for granted and to be grateful for every day together.

DSC_8060förm

Jag började med att rita upp en stor cirkel med blyerts att ha som utgångspunkt, och sedan sprejade och skvätte jag med de tre olika misterna. Jag stämplade med svart och hade på modeling paste genom en stencil. När allt torkat satte jag fast washitejp på bakgrunden, och så tog jag svart snöre och limmade fast det i en cirkel. Jag färgade vitt snöre med den turkosa misten och när det var torrt sydde jag tre stycken korsstygn på fri hand över cirkeln. Jag satte fast två remsor med film-mönstrad washitejp på plast och klippte ut. På så vis blev tejpen lättare att jobba med samtidigt som den genomskinliga egenskapen behölls. Även ostduk hamnade på bakgrunden innan jag satte fast ett foto på 3D-kuddar över. Jag ritade också med en svart penna längs ytterkanten.

Jag stämplade med svart på guldfärgad kartong, stansade ut och satte en epoxybubbla på. Jag tag fram lite saker jag fått som Rak, en brad, en bit snöre med glaspärlor, pistiller, en genomskinlig etikett och ett kors. Dessa grupperade jag sedan kring den hemmagjorda flairen. Jag letade rätt på passande ordstickers, och skrev även ett ord med min Dymo-kopia från Panduro. Jag tog fram guldfärgad akrylfärg och målade trächevroner med den och drog även med penseln runt kanten på layoten för att det skulle bli riktigt guldigt.

Sist skrev jag titeln med guldfärgade och turkosa bokstavsstickers och spred ut lite bling.

Guld är väldigt trendigt just nu, och denna layout skimrar verkligen av misten och akrylfärgen. Det är dock väldigt svårt att få med på bild.

DSC_8066förm

DSC_8069förm

