Jag har gjort en mixed media-tavla för att ersätta förra årets tavla, som en svåger gärna ville ha och fick. Jag tycker det är extra givande att skapa till utmaningar av olika slag, så denna tavla gjorde jag till Hobbyworlds decemberutmaning.

DSC_8267förm

Jag utgick ifrån en kanvas i storleken (20×20)cm, och grundade den med gesso. Sedan målade jag horisonten i svart. På förgrunden hade jag på modeling paste, som jag formade för att efterlikna sand och lät den torka över natten. Nästa morgon målade jag himmel och förgrund med akrylfärg, skar ut tre vise män ur mörkbrun cardstock, satte en peel off-sticker i form av en stjärna på guldkartong och klippte ut. Texten är utskuren ur vit cardstock och har ett guldigt skimmer av mist. Jag limmade fast allting och hade på 3D-lack på stjärnan. När allt torkat sprejade jag med Fixativ.

