Även i år tänkte jag visa upp de alster jag gillar mest från det gångna året, precis som jag gjorde för ett år sedan. Jag visar dem i kronologisk ordning.

DSC_5206förm

Jag har gjort en medveten ansträngning att använda mig av andra färgskalor än murriga jordfärger i mitt skapande, och det är verkligen roligt att variera sig. Denna layout gjordes till en utmaning på temat “färgglatt”. De glada, rinnande färgerna passar så bra med fotot och historien jag ville dokumentera.

DSC_5310förm

Denna layout var en av de första jag gjorde där jag använde textstämplar när jag byggde upp bakgrunden.  Jag tycker om färgerna och alla små detaljer, och fotot är en favorit. Detta var ett bidrag till veckans skiss.

DSC_5527bb

Denna layout har jag inte visat i denna blogg, den gjordes för ScrappTorgets månadsskiss. Jag tycker om historien, och alla lager och detaljer. Nästan alla papper och dekorationer kommer från samma serie, vilket förenklar skapandeprocessen betydligt.

DSC_5796förm

Det är sällan jag jobbar med en sådan här mörk bakgrund, och jag tycker om hur det orangea och vita framhävs. I efterhand ångrar jag att jag inte hade en svart fotomatta, för det skulle ha fått fotot att stå ut ännu mer. Man kan använda PL-kort till mer än just PL, de bägge korten i gråskala är just sådana. Detta var ett bidrag till en tävling på temat “Eld”.

DSC_6617förm

Den här layouten är ett bra exempel på att man kan skapa helt utan mönstrade papper. Det är istället mist, washitejp, maskinsöm och stickers som utgör bakgrunden. Jag tycker själv om hur fotots färger plockas upp, och hur väl dekorationerna och bokstäverna passar in i temat. Detta var min favorit bland mina bidrag till Scrap-Perras sommartävling, och den vann också deltävlingen.

Förra årets lista på vad jag gillade såg ut så här:

-Modeling paste

-Färgerna brun och turkos (den kombinationen är ju modern just nu och det finns mycket produkter att tillgå)

-Maskinsöm

-Stenciler

-Många lager med stämplar, modeling paste, färg o.dyl. för att skapa djup

-Skiss som utgångspunkt

Alla punkter stämmer in även detta är, förutom den andra, färgerna turkos och brun. Det har inte blivit alls så mycket med den färgkombinationen i år, även om jag fortfarande tycker den är snygg.

