Nu är jag klar med December Daily. I och med det är också mitt första PL-album fullt, så jag får börja på nästa. Här kommer de sista uppslagen.

DSC_8704förm

Först dag 20-23. Högersidan är en insert som är något mindre än 12×12”. Jag tycker om denna insertficka eftersom den har plats för stående kort i (10×15)cm. Eftersom jag använder den vänstra typen av ficka som grund i de flesta fall så blir det svårt att passa in stora stående kort. Precis som tidigare (och senare) har jag dekorerat med 3D-lack, hemgjorda flairs, glitterlim, bling och stickers.

DSC_8708förm

 Det händer ju en del på julafton och det kändes naturligt att låta dagen ta upp hela uppslaget. Kortet längst upp till höger hade en polaroidram med ett generiskt foto på. Jag skar till ett eget foto på “vår” tomte och satte där i stället. Det blir mycket mer personligt på det sättet.

DSC_8712förm

Dag 25-31. Jag gjorde en egen insert av en avklippt A4 plastficka till våra mottagna julkort, som jag sydde igen lite längst upp för att korten inte skulle trilla ur så lätt. Öppningen är dock tillräckligt stor för att lirka ur dem om man vill läsa dem i framtiden. Så här ser uppslaget ut utan insertsfickan:

DSC_8717förm

Jag gjorde ett eget fillerkort med texten “family”, eftersom det är vad mellandagarna handlar om för oss; att träffa släkten. Jag älskar att vara en del av en sådan stor familj, det är en verklig välsignelse.

Det röda kortet plockade jag på mig i en RR (Round Robin) för hemmagjorda kort, det är röd cardstock embossat med hjärtan. Jag lade sedan till de guldiga hjärtana och siffrorna. Jag och Peter firade 15 år som gifta den 30 december och det var såklart en självklar del av mitt DD.

Jag kände inte att jag behövde lägga ned mig på sista sidan av albumet. Jag lät baksidorna på korten från föregående sida vara kvar, och bakom fotona (som ju har en vit baksida) satte jag några enkla fillerkort. På sista kortet skrev jag bara “fortsättning följer”.

DSC_8720förm

Jag tycker att det har varit både roligt och lärorikt att dokumentera något varje dag, även om jag inte skulle vilja göra det varje månad. Jag har blivit bättre på att fota vardagen, och också insett att det mesta kan fotas (såsom läkarbesök), eller i alla fall dokumenteras. Det behöver inte vara av allmänt intresse, för jag gör det här ju för min skull och ingen annans!

