Jag har gjort en layout efter en skiss som är Hobbyworlds januariutmaning.

Ett av våra smeknamn på Dinah är just “Dinahsaurie”. En layout med ett foto på Dinah i en dinosauriedräkt och titeln var given!

DSC_8811förm

Allra först skar jag ned en bit vit cardstock så att den blev något mindre än (12×12) tum, ruffade till kanterna och limmade fast en doily på den. Sedan skvätte jag lite försiktigt med grön akrylfärg och lät det torka. Jag hade på modeling paste genom en stencil med olika stora prickar som påminner lite om reptilskinn. Medan det torkade skar jag ut fotspår med min Cameo. För att få en mer definierad ram sydde jag fast sidan med grön tråd. Sedan satte jag fast fotot med 3D-kuddar och lindade en bit snöre runt, limmade på fotspåren och grönt bling, satte fast titeln och en hemmagjord flair. Clean and Simple!

