Direkt när jag fick se denna skiss av Ulrika, visste jag att jag ville göra en layout om Ezrahs favoriter när han var fem år. För ungefär ett år sedan gjorde jag en liknande layout för ScrappTorget, fast då om fyraårsåldern.

DSC_8896förm

En hel del av det jag använt har jag fått i RAK, såsom bling, papper, die cuts och nålarna.

Jag började med att ha grå Distress Ink genom en stencil med chevronger, och stämpla med blått och svart. Jag följde skissen troget när jag placerade ut pappren, die cuts och washi i lager, och överst fäste jag fotot på 3D-kuddar. Jag skrev ord med min Dymo som beskriver personligheten hos Ezrah och placerade ut runt fotot.

Pilarna är gjorda av olika material och tekniker. Det är chipboard, stämplat, ritat, plast, utstansat m.m. På pilarna skrev jag med genomgående likadana stickers de områden där jag dokumenterat (såsom favoritlek, mat, bok o.s.v.) och favoriterna i varje kategori använde jag olika bokstavsstickers för.

Jag plockade också fram femmor från olika alfabeten och placerade dem här och var. Vissa av dem är stämplade. För att rama in det hela inkade jag kanten med blått och ritade en ram med svart penna.

