Jag har gjort ett bidrag till veckans skiss. Jag älskade den här skissen och ville verkligen skapa efter den, men har inte riktigt hunnit förrän i kväll. Den svenska vinterkvällen är ju inte ideal att fota i, men eftersom bidragen ska vara inne om några timmar får det bli ett foto i dåligt ljus. Jag fotar kanske om layouten senare.

DSC_9024förm

Jag har ett papper med stiliserade snöflingor som grund och på det sydde jag fast ett blått papper, även det med mönster av snöflingor. Jag ritade längs kanterna med blå penna och inkade även en aning med blått.  På det lade jag sedan en doily,  två glittriga border, en die cut, en bit silvrigt band och bitar av mönstrat papper. Jag mattade fotot med mörkblått och fäste det på 3D-kuddar för att det skulle stå ut lite. Jag gjorde en egen flair där jag skrev datumet och knöt en bit snöre i en snöflingscharm. Titeln är av foam-bokstäver som jag embossade med vitt längs överkanten för att efterhärma snö. För att titeln skulle synas satte jag dem på en lång etikett. Trächevronger och lite halvpärlor hamnade också på layouten.

