Varje månad går jag och längtar till månadens slut så att jag får PL:a. Jag har ju bara ett BOM-album som jag scrappar i månadsvis, eftersom jag vet med mig att det skulle bli för mycket att göra fler album. Jag skulle förr eller senare vara så mycket efter att det inte skulle vara roligt längre. Jag har dock planer på att göra album i mindre format till speciella händelser (såsom läger, födelsedagar, resor o.s.v.).

Det här är sidan för januari. Vissa månader har jag massor med foton och/eller historier jag vill dokumentera, andra nästan ingenting. Januari var en “nästan ingenting”-månad.

DSC_8917förm

Eftersom det är första sidan i ett nytt påbörjat album, så valde jag att låta både månad och år framträda tydligt på två egengjorda titelkort.

DSC_8920förm

Jag skar till ett mönstrat papper från samma serie som korten och hade det som grund. Jag limmade på en halv doily, pappersremsa, en egengjord flair och lite andra dekorationer.

DSC_8924förm

Det andra titelkortet har ett färdigt kort i grund, och så har jag limmat på liknande dekorationer för att hålla i hop designen.

Nu är det bara ett par veckor tills jag kan sätta mig med februaris uppslag!

