Jag har gjort ett bidrag till Scrap Africas utmaning. Jag har velat göra denna layout länge, men har inte riktigt haft tid då hela familjen utom jag själv varit sjuka i influensa. Tack och lov har jag klarat mig från att bli sjuk, så jag har fått sköta det mesta här hemma.

Jag har använt papper från Bo Bunny som jag tycker är så fina och som passade fotonas färger utmärkt.

DSC_9038förm

Jag byggde upp bakgrunden genom att använda mist, stämplar, Distress Ink, stenciler, modeling paste och rub-ons. När allt hade torkat skissade jag upp ett hjärta på fri hand och limmade fast ett grovt snöre i formen, och använde häftapparaten på några ställen.

Sedan skar jag till pappersbitar, ruggade kanten på dem och limmade fast. Fotona fäste jag med 3D-kuddar; till det undre fotot låga sådana och till det övre något högre. Jag dekorerade med blommor, en utskuren swirl, hemgjorda flairs, ordstickers, träpilar och en del annat.

Extra roligt var att på bakgrundspappret var det en tryckt text, och där stod namnet på objektet för layouten (utan H visserligen, men ändå!).

DSC_9043förm

