Idag är det dags för ett litet syskonbarn att döpas, och jag har gjort en canvastavla i storleken (20×20)cm som present. Jag har följt skissen på den aktuella utmaningen hos Scrap Africa.

Det mesta av pappren och dekorationerna jag använt har jag fått som RAK. Det är bara ett par av blommorna jag köpt själv. Min låda med RAK-saker är som en skattkista!

DSC_9451förm

Jag började med att grunda canvasen med gesso och sedan måla den med ljusbrunt. På bakgrundspappret stämplade jag några olika stämplar och lade på infärgad modeling paste genom en stencil. När det torkat limmade jag på die cuts, ramen med bibelordet och alla dekorationer. Ett mörkbrunt snöre fick rama in det hela, och så lät jag allt torka över natten innan jag sprejade med Fixativ.

This is a mixed media canvas meant as a baptismal gift to a little niece.

