Jag har skapat efter Scrap Africas skissutmaning. Jag gillade denna skiss och har följt den troget, förutom att jag vred på den och flyttade lite element för att passa mitt foto. Fotot är från en medeltidsmarknad i somras då Dinah var två månader gammal.

DSC_9645förm

Bakgrunden byggde jag upp med stämplar, Distress Ink, stenciler, modeling paste och mist. Den mörkbruna och den blå remsan är bitar som legat i min spillpapperlåda nästan ända sedan jag började göra layouter. För att göra övergången mellan den bruna remsan och bakgrunden lite mjukare, fäste jag organzaband i kanterna. Efter det lade jag på fler pappersremsor och ett band, och sydde lite slumpmässigt över dem. Die cutsen fick jag nyligen i en RAK, och på dem fäste jag fotot med 3D-kuddar. Sedan placerade jag ut dekorationerna. Titeln fick vänta till allra sist, då den var ovanligt besvärlig att komma på denna gång.

The title translates “dressed up”, and the photo is of my youngest daughter at a renaissans fair (I make histrorical clothing) last summer.

