I en grupp på Facebook utmanades det att man skulle lifta sin allra första layout. Det var jag ju bara tvungen att göra!

Jag har dock inte riktigt koll på vilken layout som är min allra första, för på den tiden skrev jag inte datum på baksidan av mina alster. Jag vet dock att det första jag scrappade var våra familjefoton i storleken (8×8)tum, jag tror att detta var 2005 eller 2006 och att jag gjorde tre eller fyra familjefoton samtidigt. Jag valde denna layout att lifta:

DSC_9711förm

Jag har liftat placeringen av elementen troget, även om min nya layout är i storlek (12×12)tum:

DSC_9725förm

Jag byggde upp bakgrunden genom att spreja grön mist, använda rosa Distress Ink genom en stencil, stämpla och ha på modeling paste. Sedan placerade jag ut titeln, klungorna med dekorationer och sydde på maskin. Jag stämplade lite till och fäste papper, foto och dekorationer. Mycket av dekorationerna har jag fått i RAK, t.ex. de fina rosorna, de små blomformade knapparna, doilyn och flera av die cutsen. Detta blir nog min sista layout på ett tag, för nu är det dags att börja sy sommarens medeltidskläder!

