Jag har på flera veckor inte kommit åt mina scrap-saker eftersom vi fixat och donat lite här hemma. Nu är det dock klart och jag kan äntligen sätta mig vid pysselbordet igen! Det första jag gjorde var en layout till Scrap Africas utmaning, en skiss. Jag vred och vände på skissen och detta är resultatet:

DSC_0498förm

Jag skvätte och målade med vit akrylfärg på kraftcardstocken. När det torkat tog jag gråblå Distress Ink och stämplade med en liten textstämpel. Jag skar ut moln med min Cameo, inkade dem med samma gråblå färg och ritade längs kanterna med brunt. Jag hade även en utskuren sol i mina gömmer som även den fick ritat runt kanten. Jag gjorde en drake på fri hand, klippte ut delarna att använda som mallar till  de mönstrade pappren. Fotona, draken och vissa av molnen fäste jag med olika höga 3D-kuddar. Draken fick en svans av snöre, och så placerade jag ut titel och några ordstickers.

