Så, då tänkte jag visa lite ur flickornas respektive album. Först ut är Dinahs, som var det första album jag gjorde. Det är också det enda albumet jag kunde göra med händelserna i någotsånär färskt minne, jag påbörjade det när hon var åtta månader. Det märks, då jag har fler foton och mer journaling i detta album än i de andra.

Jag har använt Simple Stories serie Hello Baby till detta, och dekorationer delvis från andra tillverkare (såsom MAMBIs underbara Baby Girl-stickers). Detta är den serie jag gillat absolut bäst av de baby-serier som finns på marknaden just nu, och jag har material kvar som ska användas sedan till Yttepyttet jag har i magen och dennas album. Denna serie har även 12×12”-papper, ett 6×6”-block, die cuts m.m , förutom själva PL-korten. Jag köpte det mesta av det, så jag hade gott om material att använda när jag gjorde albumet.

Dinah1b

Titelsidan. Jag skar ut en ram ur mönstrat papper med min Cameo och sydde fast. På bakgrunden har jag använt Distress Ink genom en stencil, och så har jag satt fast pappersremsor, dekorationer och titel.

Dinah2b

Detta var som sagt det första albumet jag gjorde. Fram tills dess hade jag enbart använt 12×12”, så jag var lite ovan vid det mindre formatet och behövde tänka lite annorlunda omkring t.ex. storlek på fotona.

Dinah3b

Den högra fickan med en smal och två kvadratiska delar, var svår att använda. Detta blev också den enda ficka i detta formatet totalt i alla albumen.

Dinah13flipAb

Här har jag använt så kallade Foto flip pockets, lösa fickor med en klisterremsa längst upp som man kan fästa var man vill. Jag tycker dessa är jättepraktiska när man vill få in fler foton och/eller text, eller bara vill lägga till lite visuellt intresse på sidan. Det är det nedre högra fotot som är en sådan, lyfter man på det är det en lista med dopgåvor på andra sidan.

Eftersom Simple Stories som sagt är dåliga på att ha med journaling-kort, har jag gjort flera egna genom att skära ut ramar ur mönstrat papper med Cameon och klistra dem på vit cardstock, liksom det längst ned på högra sidan (som är delvis dolt av Foto flipen)

Dinah17b

Jag gillar att använda mig av foton och journaling-rutor som är i andra format än 4×6 och 3×4. Det är bra både för att få in fler foton, men också för att det ger lite variation.

Det var det sista ur Dinahs album. Snart kommer det glimtar från Leahs.

